Caitlyn

När fick du reda på att du var gravid? 17 april (2011)
Hur fick du reda på att du var gravid? Jag tog två olika graviditetstester
Hur gammal var du? 27 år
Ungefär när blev du gravid? Ägglossning 10 april
Hur reagerade du? Vi båda blev otroligt glada!
Var graviditeten planerad? Ja.
Vilken vecka födde du i? 38+2
Mådde du illa? Ja, halva graviditeten.
Hade du halsbränna? En vecka i slutet.
Hade du ont av foglossning? Extremt ont!
Hade du mycket vätska i kroppen? Ja!
Fick du några bristningar? De gamla bristningarna från första graviditeten blossade upp på magen.
Fick du en hormonrand? Nej.
Var du extra känslig? Jag fick väldigt häftigt temperament.
Kissade du ofta? Väldigt ofta.
Hade du några gravidcravings? Röda äpplen, Knäckebröd, Persisk mat, Rissi frutti.
Hur mycket gick du upp i vikt? 25 kg gick jag upp.
När kände du dom första sparkarna? Vecka 16.
Sparkade bebis mycket? Hon sparkade otroligt mycket.
Fick ni en pojke eller flicka? En flicka.
Vad trodde du att det var? Jag visste det var en flicka.
Vad funderade ni på för namn? Celine, Caitlyn, Ryan (om det hade blivit pojke)
Vad fick bebisen för namn? Caitlyn.
Hur många ultraljud gjorde ni? 3 st.
När födde du? 2 januari 2012.
Vart födde du? Södersjukhuset.
Vilka var med på förlossningen? Förrutom barnmorskor osv var det min man också.
Var du nervös inför förlossningen? Ja men endast för att jag visste att jag skulle få vara utan Hailey.
Vad använde du för smärtlindring? Lustgas och epidural.
Hur lång tid tog det? Från första värken 6 timmar.
Hur lång tid tog krystskedet? 5 minuter.
Hur födde du? Liggandes på rygg :-P
Hur gammalt är barnet nu? 4 månader och 4 dagar.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag födde Freja i 38+3 :) Bara en dag efter du födde din prinsessa!

2012-05-08 @ 16:50:39
URL: http://frejasmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0