Tröttmössa

Det är helt otroligt vilken trött tjej jag har hemma. Hon sov hela tiden i vagnen och även en liten stund när vi kom hem och nu sover hon igen. Jag fixar tvätt och annat under tiden men vill ut på en promenad innan jag ska hämta Hailey på förskolan.

Jag sitter nöjd och belåten efter maten och funderar på om jag ska ta tag i räkningarna nu eller när barnen lagt sig ikväl?! Känns som att jag har ungefär en miljon olika saker att göra just denna helg och blir trött bara av att tänka på det. Dels behöver vi städa ordentligt, med det vill jag inte bara mena lägenheten utan i källaren också.
Vi ska börja göra oss av med saker som vi INTE vill ha med oss i flytten. Kan tyckas som att det är onödigt att ta tag i nu men vi har barn och har inte lika mycket tid som vi skulle haft annars. Dessutom är det bra att ha plats i källaren inför visningar, ifall det skulle vara så att de tycker vi ska ta bort saker osv. 

Vi har ju under de 7 år vi varit tillsammans samlat på oss en del prylar och mycket av dom minns vi nog knappt att vi har längre så varför ens ha det kvar?!

Jag ska börja samla på mig lite mio, ikea, em kataloger osv för att få lite inspiration till hur det nya boendet ska se ut. Längtar dock tills vi kan köpa något. Första året ska vi hyra lägenhet så då ska vi SPARA SPARA SPARA!

Samtidigt som jag längtar så har vi mycket att göra innan flytten faktiskt sker och det är en lång resa dit. Och då menar jag att faktiskt åka ner dit och allt som måste göras innan. 
Det ska bli så skönt att börja om på nytt med min familj, bo närmare mina närmsta vänner, min underbara familj och i en mindre stad. Men fy satan i gatan som jag kommer sakna min syster och hennes familj.
Jag och min syster pratar VARJE dag och vi ses i princip varje vecka, ibland flera gånger på en vecka.
Då syftar jag med familjerna, för henne själv träffar jag ofta eftersom vi tränar ihop.
Nu hörde jag tösen min vakna så nu är det dags för matning ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0