Sicken dag

Idag har tiden gått riktigt fort och vi har hållt igång hela dagen. Från det att vi vaknade allihop (vilket var vid 08) så har barnen busat och jag städat som en tok. "Grundstädat" i badrumt bland annat. Fixat fram saker som ska säljas på tradera också. Efer det så åkte vi iväg till Forum och åt på indiskt ställe. Mumma säger jag bara. Alla tre åt massor och det är helt otroligt hur mycket Hailey (som haft problem länge nu med att äta) kan få i sig av indisk mat. Det är bara roligt att se och veta att hon får i sig bra med mat. Anledningen till att hon ätit dåligt är för att hon i början på december blev dålig. Förkylning, feber och en extremt jobbig hosta. Hon blev under december bara värre och värre och hon hade halsfluss när Caitlyn föddes och vi alla smittades (utom Caitlyn) med halsfluss. Trots antibiotika blev inte Hailey mycket bättre så vi har varit på en del utredningar. Hon var sjuk i 3 månaders tid, konstant alltså. Hon har polyper i näsan och tyvärr gick hon runt med ett virus som inte ville ge med sig så det resulterade i att hon gick ner lite i vikt och hon såg rätt mager ut. Nu har vi allihop precis haft halsfluss igen och för Haileys del är det tredje gången för i år. Men nu har hon lagt på sig ca 0,5 kg och här hemma är det något vi blir mycket glada för!


För att gå tillbaka till dagen så fick vi med oss två jackor hem till flickorna. Ska lägga upp bilder när jag fotat imorgon. Riktigt nöjd med valet av jackor till mina sötnosar. Det blev lite smink till mig då jag faktiskt för första gången i mitt liv inte shoppat mycket smink på senaste tiden men nu var det verkligen dags.
Även det ska fotas och läggas upp men det får bli imorgon.
Idag är jag alldeles för trött eftersom Hailey tyckte det skulle vara skoj att vara lite sådär extra trotsig redan i Nacka Forum och efter det skulle vi storhandla och humöret blev ju bara sämre så det tog lite musten ur mig känner jag. Är även lite orolig för Caitlyn som inte får i sig mer än 700 ml ersättning per dag nu.. Varför vet jag inte.. Hon brukar normalt sett äta ca 850-1000 ml om dagen. Tur är väl det då att hon är en härlig liten knubbis!!
Nu fick jag nog allt sammanfattat och med det säger jag Ha en trevlig kväll för nu ska Hailey nattas (Caitlyn sover redan)

Kommentarer
Postat av: En chic mammas bekännelser

tack, vad gullig du är :D det är helt okej, lite förkyld bara :) har ni haft en bra helg ? :)

2012-04-22 @ 21:47:40
URL: http://frureinhold.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0