En ny början

Detta blir nog min tredje blogg. Av många anledningar. Jag älskar att skriva så jag tänkte ge det ett försök igen.
Detta året ser jag som en början på ett nytt liv. Bokstavligt talat dessutom då jag den 2 januari (2012) åkte in kl 02 på natten till Södersjukhuset och födde vår andra vackra tös. Jag har alltså nu två fina flickor som jag älskar över allt annat på jorden och mycket mer. Hailey som är min förstfödda dotter är född augusti 2009 och min minsting som heter Caitlyn och i april redan blir fyra månder. Det är otroligt vad tiden går fort, speciellt när man sätter sig och skriver datum, årtal och hur gamla barnen är.
Till största delen av mitt liv har jag varit bosatt i vackra småland men år 2004 tog jag steget att flytta till huvudstaden. Här uppe träffade jag kärleken och har stannat sedan dess. Vårat liv tillsammans har varit som en blandning av filmer, action, romantik, komedi, äventyr osv. Vi har haft en hel del motgångar som vi kämpat oss igen tillsammans och i ju med det växt och blivit starkare som par. Förlovning blev det sommaren 2007 och sommaren därpå var vi "mr and mrs". Vårt bröllopsdatum är den 10 juli. Ett speciellt datum för oss på så många sätt.
Sedan dess har vi bildat familj, köpt bostadsrätt osv. Men detta året är ett spännande år för oss som familj.
Vi har ÄNTLIGEN tagit beslutet att flytta. Vilket som för de som inte känner oss inte är en jätte big deal men för de som känner oss vet att Jag har fått Kämpa och kämpa tills jag nu Äntligen övertalat min man Fredrik till att flytta med mig och barnen. Så från en storstad till en defenitivt mindre stad är vad som väntar oss.
Ett bestämt datum har vi inte då vi har en hel del att ta itu med som försäljning av lägenheten, hitta en bostad i nya staden, fixa med förskola och tja en hel del mer. Men tanken och planen är att flytta i år. Helst till hösten om allt går vägen!
Men nyheten är ute för de som står oss närmast och fler ska få veta. Många lär bli shockade men jag tror att de flesta blir glada för vår skull. Vi har dock sagt att det är på prov (ett år) Men om jag får min vilja igenom (notera då att jag får det rätt ofta) så stannar vi där för gott.
Och med detta avslutar jag mitt första inlägg i en helt ny blogg...!
Men måste såklart få bjuda på några bilder ;-)
Jag med mina fina flickor (bild från början på februari)
Caitlyn
Hailey

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0